30 Kasım 2015 Pazartesi

2.Hamilelik..

Hayatımda sanırım en çok istediğim şeylerden biri hamile'liği 2.kere deneyimleyebilmekti.Yaşadığım süreç öyle anlatılmaz,öyle heyecanlı'ydı ki bir yandan bana oğlum yeter (yada ben ona yetebilecekmiyim?) diye düşünürken,bir yanım delicesine özlüyordu sanki..



Ama ne zaman öğrendim ki 2.'ye hamileyim,bambaşka bir ruh hali peydah oldu bana.Ne öyle delice sevinebildim varlığına (ki kız olmasına rağmen),ne de içimde pır pır etti hamilelik aşkı..Evet güzel bir haberdi,tabiki mutlu oldum ama o kadar'dı..Belki ilk olmadığı için,belki de kaybettiğim ilk bebeğim sonrası Deniz'e hamileyken yaşadığım yoğunlukta duygular yaşayamadığım için.Hatta belki de bu da 3. diyerekten artık kanıksamış ve yahut sadece doğal bi olay diye yaklaşmışta olabilirim bilemiyorum..

Tabiki korkularım,kaygılarım,hayallerim var onada dair..Ama yinede farklı,bambaşka oluyormuş insan 2.hamile'likte..Ki etrafınızdaki tüm insanlar (eşinizde dahil) sanki bundan önce 1 değil 15 çocuk doğurmuşcasına sizi o ilk hamileliğin prenses havasından sıyırıp,1 tane varken bi nane yedin hadi bunu doğur,büyüt bak da görelim moduna girip,sizide pek ala sokabiliyormuş :(

Yani sözün özü prenses'likten Külkedi'liğine dönüşen bir süreç işliyormuş 2.'de..Önceliği hangisine vereceğini şaşıyormuş insan daha biri Dünya'ya merhaba bile dememişken.Karnındaki mi?,yanındaki mi? Yada neye sevineceğini bilemiyormuş bazen,birinin ''Annecim Seni Sebiyorum'' deyişine mi?,ötekinin kıpır kıpır edişine mi?

Annelik her türlü vicdan azabı,2 arada 1 derede bir durum'muş aslında..İlk'inde acemide olsa insan galiba bambaşkaymış herşeyin ilki olmak.Ama bi yandan hiçte fena değilmiş aslında ileride yaşayacaklarından haberdar olmak.Mesela nasıl geçtiğini anlamadığım bir hamilelik yaşasamda,ne ne değildir? neler yaşacayağım? az çok biliyorum.Her çocuk,ilişki kendine özel ama bir olayı 2 farklı şekilde deneyimlemekte galiba..

2.hamile'lik değişik bişi anlıyacağınız..Kısaca yaşayın ve görün diyesi geliyor insanın.Ruh hali,hayatlar,yaşananlar o kadar farklı ki belki siz hiçbir fark yok diyeceksiniz ilki ile arasında,belki amma da abartmışsın.Benim devreler 37+lı günler itibariyle error vermeye başladı iyice :)

*Dileyen herkesin sağlıkla mis kokulusunu kucağına alabilmesi temennimle..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Blog Template by BloggerCandy.com